.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بودجه 1400 صدای نماینده چالوس، نوشهر و کلاردشت را درآورد ؛
محسنی بندپی ؛ سهم استان مازندران از سبد اعتبارات کشور بسیار پایین است
شمال نیوز : نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : علاوه بر جمعیت بومی، جمعیت میلیونی مقیم غیر قومی و مسافری را در این شهرستان ها شاهد هستیم که همه شاخص ها از جمله بهداشت و درمان، راه و جاده، محیط زیست و پسماند ....
محسنی بندپی ؛ سهم استان مازندران از سبد اعتبارات کشور بسیار پایین است

شمال نیوز:  نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین مشکل ما این است که اعتبارات کمتری به این استان اختصاص می یابد در حالی که علاوه بر جمعیت بومی، جمعیت میلیونی مقیم غیر قومی و مسافری را در این شهرستان ها شاهد هستیم که همه شاخص ها از جمله بهداشت و درمان، راه و جاده، محیط زیست و پسماند، آب شرب و برق و گاز را تحت تاثیر قرار میدهد.

به گزارش شمال نیوز، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت و عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ،  با بیان اینکه مشکلات استان مازندران و به ویژه غرب استان مازندران این است که هیچگاه در قامت خود طی ۴۱ سال دیده نشده است افزود:  بر اساس آمار تحلیلی مرکز  پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی سهم استان مازندران از سبد اعتبارات کشور طی ۱۵ سال گذشته از ۴.۶ دهم به ۴.۲ دهم رسید  که این نشان دهنده این است که یک تکامل معکوس از سبد اعتبارات کشور داشتیم.

 محسنی بندپی تشریح کرد: غرب استان مازندران حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که این جمعیت، جمعیت بومی هستند و اعتباراتی که حتی در طی ۱۵ سال گذشته کاهش یافته فقط مختص این جمعیت بومی بوده  ولی متاسفانه بر اساس گزارش مرکز آمار، شاهد جمعیت ۲.۵ میلیون نفری مقیم غیر بومی در این منطقه هستیم و علاوه بر این ما جمعیت ۱۷ میلیون نفری مسافر را نیز داریم پس بنابراین اولین مشکل ما این است که اعتبارات کمتری به این استان اختصاص می یابد در حالی که علاوه بر جمعیت بومی، جمعیت میلیونی مقیم غیر قومی و مسافری را در این شهرستان ها شاهد هستیم که همه شاخص ها از جمله بهداشت و درمان، راه و جاده، محیط زیست و پسماند، آب شرب و برق و گاز را تحت تاثیر قرار میدهد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: سهم مردم بومی مناطق شمالی در استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی با تمام مسافران و کسانی که ویلا دارند به اشتراک گذاشته میشود به همین دلیل هر روز درگیر اعزام بیماران به سایر نقاط هستیم که این موضوع هیچ تطابقی با نیازهای مردم بومی ندارد و بحث عرضه و تقاضا به شدت به هم خورده است.

شایان ذکر است در آخرین نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ، از میزان اعتبارات پیش بینی شده در بودجه سال آینده برای استان مازندران ابراز رضایت شده بود .

اکنون و با توجه به انتقاد نخبگان و بظور مشخص انتقاد نماینده غرب استان ، لازم است تا غلامی راد نسبت به این اظهارات پاسخگو باشد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.